Thursday 10 March 2011

Nak tau apa yang tersirat dalam blog sitiaura??


Sitiaura67.blogspot.com
Kata orang ‘tak kenal maka tak cinta’ . So marilah kita intai apa yang tersirat di sebalik pemilihan nama empunya blog ini.. SITI adalah panggilan yang popular dek berzaman-zaman. May be boleh menggantikan Sharifah pada pangkal nama anak kepada pak Syed yang berketurunan Arab. Bahkan panggilan biasa kepada perempuan adalah dengan panggilan siti… so dipendekkan cerita nama siti ni memang tersohor. Yang pastinya namaku pun sebenarnya siti…ini yang membuatku teruja untuk menamakan blogku ini dengan siti..
Aura pula bemaksud ada keistimewaan yang tersendiri yang boleh mempengaruhi orang lain kea rah kebaikan.  Justeru, rasa teruja dan terdetik untukku  menyunting perkataan tersebut.. dengan adanya aura, boleh membuatkan orang lain terujua dengan perasaan ingin tahu, meniru perwatakan  dan  tak salah jika ku mengkategorikan ia sebagai IDOLA.. 
Dengan adanya blog ini, kujadikan ia sebagai tempat untuk meluahkan rasa  suka duka, berkongsi idea dan pengalaman serta mendidik anak bangsa yang bermaruah.. tak salahkan.. niat murni ini pasti direstui NYA.. amin…
S --strong,semangat n sabar
I –inisiatif, inovatif
T – toleransi, tekun n tawakkal
I – idola
A – akhlak mulia
U – unggul
R – responsible
A – anggun sepanjang masa

No comments:

Post a Comment